Paní učitelka nebo psycholožka. Tyto slova Kačka slyšela velmi často jako předpověď svého budoucího povolání. Může to být určitě tím, že hlídat své mladších sourozence (postupně 4) a jejich kamarády je už početně dětská skupina. Možná to může být i kreativitou při vymýšlení her pro děti. Někdo by možná řekl, že je to i tím, že svůj první milostný dopis ve 2.třídě opravila červenou tužkou a poslala zpátky. Kdo ví.
Každopádně při výběru školy bylo jasné, že to bude práce s lidmi. Vyhrál obor Sociální práce, kde měla možnost si vyzkoušet celou škálu cílových skupin budoucí sociální pracovnice. Od dětí, seniorů a postižených, přes závislé. Svou praktickou část závěrečné práce však psala na vzdělávací plán v mateřské škole. Po úvaze se namísto Psychologie rozhodla pokračovat v oboru Sociální práce a prohloubit si znalosti (i praxi). Během studia pracovala také na juniorní pozici v bance. Tato praxe a k tomu zkušenost v neziskové organizaci přispěly k tomu, že se Kačka rozhodla, že zvolí jen jednu práci. Vyhrál to bussiness. Banka byla výzvou a možností se realizovat.
Po krátkém čase si ovšem Kačka někdy jako v mateřské škole připadala :-). Když měla možnost vést pobočku, kde z celkového počtu 15 lidí byli max.2 muži. Tato práce ji však dala neskutečnou příležitost se naučit spoustu věcí a spolupracovat s mnoha zajímavými lidmi. Ve chvíli, kdy Kačka žila jen prací, přišel zlom.
Období, kdy nejvíce poznala sama sebe a stále se poznává. Chvíle, kdy se učí úplně jiné věci. Mateřství a následně výchova prcka je úplně nová etapa života.
Tři nejdůležitější hodnoty podle Katky:
Harmonie
Nebyl by svět pohodovější, kdyby se lidé nesnažili vnutit svůj názor ale místo toho se snažili o shodu, pochopení? Najít společné body. Jsem člověk, který má rád podporu a proto své okolí podporuju. Dle mého je důležité, aby děti měly podporu svých rodičů. Můžeme mít jiný názor, ale důležité je i akceptovat rozdílnost.
Rovnováha
Každý má právo na to, aby se s ním jednalo s respektem a pokorou. Jednám s lidmi rovnocenně a myslím, že nikdo nemůže druhého soudit ani posuzovat v nějaké životní situaci. O rovnováhu se snažím i s dětmi. Chci, aby byli parťáci. Nemám ráda prosazování moci jenom proto, že je člověk dospělý. Mám ráda, když se hraje fér.
Energický
Tento pojem popisuje mne jako osobnost. Nerada sedím v koutě. Jsem ráda, když můžu něco dělat. Jsem ráda, když se můžu zapojit, pomoct. Snažím se zaměřovat pozornost na to, co mi energii dává (a děti mi dávájí energii od malička :-))